ESTATUTOS ASOC. SAR GI CASTELLANO.pdf (4,9 MB)

 

 

ESTATUTOS SARGI-EUSKERA.docx (41,5 kB)

 

 

ESTATUTOS DE LA ASOCIACIÓN SARGI

 

 

CAPÍTULO PRIMERO

 

 

DENOMINACIÓN Y REGIMEN LEGAL

 

Artículo 1.-          Con el nombre de SARGI Asociación para la coordinación de Entidades Sociales de Gipuzkoa se constituye una Asociación sin ánimo de lucro, acogiéndose a lo dispuesto en la Ley Orgánica 1/2002, de 22 de marzo, reguladora del Derecho de Asociación y Ley 7/2007, de 22 de junio, de Asociaciones de Euskadi, aprobada por el Parlamento Vasco, de acuerdo con lo establecido en los artículos 9 y 10.13 del Estatuto de Autonomía para el País Vasco.

 

                             Dicha Asociación sin ánimo de lucro se regirá por los preceptos de las citadas Leyes de Asociaciones, por los presentes Estatutos en cuanto no estén en contradicción con la Ley, por los acuerdos válidamente adoptados por sus órganos de gobierno, siempre que no sean contrarios a la Ley y/o a los Estatutos, y por las disposiciones reglamentarias que apruebe el Gobierno Vasco, que tendrán carácter supletorio.

 

FINES QUE SE PROPONE

 

Artículo 2.-          Los fines de esta Asociación son:

 

  1. La Coordinación entre todas las Asociaciones miembros de la Asociación 

 

  1. La Promoción de la mejora de la calidad de vida de los colectivos a quienes las Entidades de la Asociación dirigen su actividad, apoyando e impulsando las iniciativas de éstas, a saber: personas con problemas de salud mental, drogodependencias, inmigración, jóvenes en desprotección, exclusión o riesgo de exclusión social, discapacidad, personas privadas de libertad, prostitución, personas seropositivas, mujeres y violencia de género, ……

 

                            Para la consecución de dichos fines se llevarán a cabo, previo el cumplimiento de los requisitos legales establecidos, las siguientes actividades:

 

 

  1. La promoción y defensa común ante terceros de los intereses y derechos de las personas usuarias de los programas y actuaciones desarrolladas por las entidades socias en materia de intervención social.

 

  1. Apoyar la lucha contra la pobreza, la desigualdad y la exclusión social

 

  1. Mejorar la calidad de los servicios y actuaciones de las entidades socias.

 

  1. Conocer las Entidades Sociales existentes y los recursos que éstas ofrecen y construir el mapa de recursos sociales de Gipuzkoa, delimitando sectores de actuación.

 

  1. Visibilizar y dar a conocer la labor que realizan las Entidades Sociales en Gipuzkoa

 

  1. Servir de intercambio de experiencias y de datos (siempre que no vayan a ser competidores, ni se traspase a otros o se haga una mala utilización de los mismos y provoquen un daño a las personas usuarias), salvaguardando, en todo caso, lo estipulado en la Ley de Protección de Datos.

 

  1. Apoyar a las instituciones públicas en la atención a personas de colectivos desfavorecidos en un marco de encuentro y colaboración entre las Entidades Sociales y las Administraciones.

 

  1. Ser interlocutores válidos ante las distintas instituciones públicas

 

  1. Estudiar cuestiones de interés común y proponer, defender y llevar a cabo acciones de modo coordinado, dirigidas a la opinión pública, a las fuerzas sociales, económicas y políticas, y a las instituciones públicas de Gipuzkoa, de la CAV u otras.

 

  1. Representar a las Entidades Sociales de Gipuzkoa en cuantos foros, comisiones, grupos de trabajo y redes así lo establezca la Asociación.

 

 

                            Sin perjuicio de las actividades descritas en el apartado anterior, la Asociación, para el cumplimiento de sus fines podrá:

 

  • Desarrollar actividades económicas de todo tipo, encaminadas a la realización de sus fines o a allegar recursos con ese objetivo.
  • Adquirir y poseer bienes de todas clases y por cualquier título, así como celebrar actos y contratos de todo género.
  • Ejercitar toda clase de acciones conforme a las Leyes o a sus Estatutos.

 

DOMICILIO SOCIAL

 

  Artículo 3.-        El domicilio principal de esta Asociación estará ubicado en el Pº Bizkaia nº15-16, bajo, -2010- de Donostia

 

Asimismo, acuerda trasladar el domicilio social al domicilio del/la Presidente/a que en cada momento sea elegido por la Asamblea, debiendo ser comunicado por la persona Secretaria a la Asamblea general y al órgano administrativo competente para el depósito de los Estatutos de la Asociación.

 

                            La Asociación podrá disponer de otros locales en el ámbito de la Comunidad Autónoma, cuando lo acuerde la Asamblea General. Los traslados del domicilio social y demás locales que no supongan un cambio de localidad con que cuente la Asociación, serán acordados por la Junta Directiva, la cual comunicará al Registro de Asociaciones la nueva dirección. En el resto de supuestos será necesaria una modificación de estatutos.

 

 

ÁMBITO TERRITORIAL

 

  Artículo 4.-        El ámbito territorial en el que desarrollará principalmente sus funciones comprende el Territorio Histórico de Gipuzkoa.

 

DURACIÓN Y CARÁCTER DEMOCRÁTICO

 

  Artículo 5.-        La Asociación para la Coordinación de Entidades Sociales de Gipuzkoa-SARGI se constituye con carácter permanente, y sólo se disolverá por acuerdo de la Asamblea General Extraordinaria según lo dispuesto en el Capítulo VI o por cualquiera de las causas previstas en las Leyes.

                           

                            La organización interna y el funcionamiento de la Asociación deberán ser democráticos, con pleno respeto al pluralismo. Serán nulos de pleno derecho los pactos, disposiciones estatutarias y acuerdos que desconozcan cualquiera de los aspectos del derecho fundamental de asociación.

 

Artículo 6.-          Esta Asociación para la coordinación de Entidades Sociales de Gipuzkoa-SARGI no es confesional

 

                            La Asociación para la coordinación de Entidades Sociales de Gipuzkoa-SARGI podrá adherirse a Asociaciones, Federaciones, u otras entidades similares, tanto de carácter local, como provincial, nacional o internacional, quedando abierta la posibilidad de asociarse o federarse con ellas, siempre a tenor de la legislación vigente

 

Artículo 7.-          Esta Asociación está integrada por sus socios compuestos de asociaciones u otro tipo de entidades sociales sin ánimo de lucro que se dediquen a la intervención social y que libremente se adhieran a la presente Asociación y estén de acuerdo con estos Estatutos

 

Artículo 8.-         Existirá un Libro de Socios, así como los libros de Actas y de Contabilidad, debidamente diligenciados y a disposición de la autoridad competente

 

 

 

CAPÍTULO SEGUNDO

 

 

ÓRGANOS DE GOBIERNO Y ADMINISTRACIÓN

 

Artículo 9.-          El gobierno y administración de la Asociación estarán a cargo de los siguientes órganos colegiados:

 

  • La Asamblea General de Socios/as, como órgano supremo.
  • La Junta Directiva, como órgano colegiado de dirección permanente.

 

 

LA ASAMBLEA GENERAL

 

Artículo 10.-        La Asamblea General, integrada por la totalidad de socios/as, es el órgano de expresión de la voluntad de éstos/as.

                           

                            Son facultades de la Asamblea General:

 

  1. Aprobar el plan general de actuación de la Asociación
  2. El examen y la aprobación de las cuentas anuales y del presupuesto del ejercicio siguiente.
  3. Aprobar la gestión de la Junta Directiva
  4. La modificación de estatutos.
  5. La disolución de la Asociación.

 

 

 

  1. La elección y el cese del presidente o la presidenta, del secretario o la secretaria, del tesorero o la tesorera y de los demás miembros del órgano de gobierno colegiado, así como su supervisión y control.
  2. La aprobación de la disposición o enajenación de bienes inmuebles.
  3. El acuerdo de remuneración de los miembros del órgano de gobierno, en su caso.
  4. La fijación de las cuotas ordinarias o extraordinarias, si bien esta facultad podrá ser delegada por la Asamblea General al órgano de gobierno mediante acuerdo expreso.
  5. La adopción del acuerdo de separación definitiva de las entidades asociadas.
  6. Cualquier otra competencia no atribuida a otro órgano social.
  7. La Asociación, federación y confederación con otras asociaciones, fundaciones y/o federaciones, o el abandono de algunas de ellas.

 

 

Artículo 11.-        La Asamblea General se reunirá en sesiones ordinarias y extraordinarias.

 

Artículo 12.-        La Asamblea General deberá ser convocada en sesión ordinaria, al menos una vez al año, en los tres 1os meses del año, a fin de adoptar los Acuerdos previstos en el artículo 10º-a), b) y c).

 

Artículo 13.-        La Asamblea General se reunirá en sesión extraordinaria cuando así lo acuerde la Junta Directiva, bien por propia iniciativa, o porque lo solicite un tercio de los asociados, indicando los motivos y fin de la reunión y, en todo caso, para conocer y decidir sobre las siguientes materias:

 

a) Modificaciones Estatutarias.

b) Disolución de la Asociación.

 

Artículo 14.-        Las convocatorias de las Asambleas Generales se realizarán por escrito expresando el lugar, día y hora de la reunión, así como el orden del día con expresión concreta de los asuntos a tratar. Entre la convocatoria y el día señalado para la celebración de la Asamblea en primera convocatoria habrán de mediar al menos quince días, pudiendo así mismo hacerse constar si procediera, la fecha y hora en que se reunirá la Asamblea en segunda convocatoria, sin que entre una y otra pueda mediar un plazo inferior a media hora.

 

 

 

                            Las Asambleas Generales, tanto ordinarias como extraordinarias, quedarán válidamente constituidas en primera convocatoria, cuando concurran a ella un tercio de las entidades asociadas con derecho a voto, y en segunda convocatoria cualquiera que sea el número de entidades asociadas con derecho a voto.

 

Artículo 15.-        Los acuerdos de la Asamblea General se adoptarán por mayoría cualificada de las entidades.

 

Artículo 16.-        Las entidades socias podrán otorgar su representación, a los efectos de asistir a las Asambleas Generales, en cualquier otra entidad socia. Tal representación se otorgará por escrito, y deberá obrar en poder del Secretario/a de la Asamblea, al menos  ½ hora antes de celebrarse la sesión. Las entidades socias que residan en ciudades distintas a aquélla en que tenga su domicilio social la Asociación, podrán remitir por correo el documento que acredite la representación.

 

LA JUNTA DIRECTIVA

 

Artículo 17.-        La Junta Directiva es el órgano de representación que gestiona y representa los intereses de la Asociación, de acuerdo con las disposiciones y directivas de la Asamblea General. Sólo podrán formar parte del órgano de representación las entidades asociadas.

                           

                            La Junta Directiva estará integrada por 7 miembros: Presidencia, Vicepresidencia, Secretaría, Tesorería, y 3 vocalías.

 

                            Deberán reunirse al menos 3 veces al año y siempre que lo exija el buen desarrollo de las actividades sociales.

 

Artículo 18.-        La falta de asistencia a las reuniones señaladas, de los/as miembros de la Junta Directiva, durante 3 veces consecutivas o 6 alternas sin causa justificada, dará lugar al cese en el cargo respectivo.

 

Artículo 19.-        Los cargos que componen la Junta Directiva, se elegirán por la Asamblea General y durarán un período de cuatro años, salvo revocación expresa de aquélla, pudiendo ser objeto de reelección.

 

Ello, no obstante, y como excepción, quienes ocupen el cargo de Presidencia, Tesorería y 2 Vocalías en la carta fundacional, se renovarán a los dos años de constituirse la Asociación. El resto de los cargos de la carta fundacional y de las sucesivas Juntas directivas se renovarán cada 4 años, de forma que la JD se renovará de forma alternativa y no todos sus miembros a la vez.

 

Artículo 20.-        Para pertenecer a la Junta Directiva serán requisitos indispensables:

 

  1.  Ser entidad socia de Sargi
  2.  Ser designado/a en representación de la entidad socia en la forma prevista en los Estatutos.

 

A su vez, las personas físicas designadas por las entidades socias integrantes de la Junta Directiva deberán ser mayores de edad, estar en pleno uso de los derechos civiles y no estar incursas en los motivos de incompatibilidad establecidos en la legislación vigente.

 

Artículo 21.-        El cargo de miembro de la Junta Directiva se asumirá cuando, una vez designado/a por la Asamblea General, se proceda a su aceptación o toma de posesión.

 

                            La Asamblea General podrá establecer, en su caso, el abono de dietas y gastos de los miembros de la Junta Directiva.

 

Artículo 22.-        Los miembros de la Junta Directiva cesarán en los siguientes casos:

 

a) Expiración del plazo de mandato.

b) Dimisión.

c)  Cese en la condición de entidad socia, o incursión en causa de incapacidad.

d) Revocación acordada por la Asamblea General en aplicación de lo previsto en el artículo 19 de los presentes Estatutos.

 

                            Cuando se produzca el cese por la causa prevista en el apartado a), los miembros de la Junta Directiva continuarán en funciones hasta la celebración de la primera Asamblea General, que procederá a la elección de los nuevos cargos.

 

                            En los supuestos b), c), y d), la propia Junta Directiva proveerá la vacante mediante nombramiento provisional, que será sometido a la Asamblea General para su ratificación o revocación, procediéndose, en este último caso, a la designación correspondiente.

 

En caso de dimisión, fallecimiento o término por cualquier otra causa de la relación que vincule a la persona física con la entidad que representa en la Junta Directiva, o incursión de aquélla en causa de incapacidad, será la propia entidad representada quien designará un/a nuevo/a representante en el plazo de 2 meses.

 

                            Todas las modificaciones en la composición de este órgano serán comunicadas al Registro de Asociaciones.

 

Artículo 23.-        Las funciones de la Junta Directiva son:

 

a) Dirigir la gestión ordinaria de la Asociación, de acuerdo con las directrices de la Asamblea General y bajo su control.

b) Programar las actividades a desarrollar por la Asociación.

c)  Someter a la aprobación de la Asamblea General el presupuesto anual de gastos e ingresos, así como el estado de cuentas del año anterior.

d) Confeccionar el Orden del Día de las reuniones de la Asamblea General, así como acordar la convocatoria de las Asambleas Generales ordinarias y extraordinarias.

e) Atender las propuestas o sugerencias que formulen las entidades socias, adoptando al respecto, las medidas necesarias.

f)   Interpretar los preceptos contenidos en estos Estatutos y cubrir sus lagunas, sometiéndose siempre a la normativa legal vigente en materia de asociaciones.

g) Ejercitar aquellas competencias que le otorgue la Asamblea General mediante Acuerdo expreso, siempre que no sean de su exclusiva competencia.

h)  Cualquier otra no atribuida expresamente a la Asamblea General

 

 

Artículo 24.-        La Junta Directiva celebrará sus sesiones cuantas veces lo determine la Presidencia, bien a iniciativa propia, o a petición de cualquiera de sus componentes. Será presidida por el/la Presidente/a, y en su ausencia, por el/la vicepresidente/a,  si lo hubiera, y en ausencia de ambos, por el/la miembro de la Junta que tenga más edad.

 

                            Para que los acuerdos de la Junta sean válidos, deberán ser adoptados por mayoría de votos de las personas asistentes, requiriéndose la presencia de la mitad de los/las miembros.

 

                            De las sesiones, el/la Secretario/a levantará acta que se transcribirá al Libro correspondiente.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ÓRGANOS UNIPERSONALES

 

PRESIDENCIA

 

Artículo 25.-        El/La Presidente/a de la Asociación asume la representación legal de la misma, y ejecutará los acuerdos adoptados por la Junta Directiva y la Asamblea General, cuya presidencia ostentará respectivamente.

 

Artículo 26.-        Corresponderán al Presidente/a las siguientes facultades:

 

a) Convocar y levantar las sesiones que celebre la Junta Directiva y la Asamblea General, dirigir las deliberaciones de una y otra.

b) Proponer el plan de actividades de la Asociación a la Junta Directiva, impulsando y dirigiendo sus tareas.

c)  Ordenar los pagos acordados válidamente.

d) Resolver las cuestiones que puedan surgir con carácter urgente, dando conocimiento de ello a la Junta Directiva en la primera sesión que se celebre.

e) Ejercitar aquellas competencias que le otorgue la Asamblea General mediante Acuerdo expreso, salvo que sean de competencia exclusiva de la misma.

 

 

VICEPRESIDENCIA

 

Artículo 27.-        El/La Vicepresidente/a asumirá las funciones de asistir al Presidente/a y sustituirle en caso de imposibilidad temporal de ejercicio de su cargo. Asimismo, le corresponderán cuantas facultades delegue en él o ella, expresamente, la Presidencia.

 

 

SECRETARIA

 

Artículo 28.-        Al Secretario/a le incumbirá de manera concreta recibir y tramitar las solicitudes de ingreso, llevar el fichero y el Libro de Registro de Entidades Socias, atender a la custodia y redacción del Libro de Actas.

 

 

                            Igualmente, velará por el cumplimiento de las disposiciones legales vigentes en materia de Asociaciones, custodiando la documentación oficial de la Entidad, certificando el contenido de los Libros y archivos sociales, y haciendo que se cursen a la autoridad competente las comunicaciones preceptivas sobre designación de Juntas Directivas y cambios de domicilio social.

 

 

TESORERIA

 

Artículo 29.-        El/La Tesorero/a dará a conocer los ingresos y pagos efectuados, formalizará el presupuesto anual de ingresos y gastos, así como el estado de cuentas del año anterior, que deben ser presentados a la Junta Directiva para que ésta, a su vez, los someta a la aprobación de la Asamblea General.

 

 

                                                                VOCALIAS

 

Artículo 30.-        Será función de las personas vocales aquellas que la Junta Directiva considere necesarias en atención a criterios de oportunidad, eficacia y eficiencia de las actuaciones de la Asociación

 

 

 

CAPÍTULO TERCERO

 

DE LOS SOCIOS/AS: REQUISITOS Y PROCEDIMIENTO DE ADMISIÓN Y CLASES

 

Artículo 31.-        Pueden ser miembros  de la Asociación aquéllas entidades  que así lo deseen y reúnan las condiciones siguientes:

 

  1. Ser una entidad social sin ánimo de lucro que desarrolle sus actividades y/o programas de intervención social en Gipuzkoa.

 

  1. Ser una Entidad privada de Intervención Social con personalidad jurídica propia, que tenga como fines proporcionar servicios de atención a las personas y/o gestionen recursos y servicios de intervención social de titularidad pública y/o de interés colectivo, desde una voluntad expresa no mercantil y que de manera voluntaria soliciten su afiliación.

 

Por Intervención Social, entendemos las actividades o acciones, que se realizan de manera formal u organizada, que responden a necesidades sociales, que su propósito puede ser tanto prevenir, paliar o corregir procesos de exclusión social, como promover procesos de inclusión o participación social. Los ámbitos concretos de actuación pueden ser muy diversos, desde la acción social, hasta lo socio-laboral o lo socio-sanitario, pasando por lo socio-cultural, socio-educativo, etc.,...        

 

  1. Estar inscritas en el Registro correspondiente

 

 

Artículo 32.-        Quienes deseen pertenecer a la Asociación, lo solicitarán por escrito y dirigido al Presidente/a, quien, dará cuenta a la Junta Directiva, que resolverá sobre la admisión o inadmisión, pudiéndose recurrir en alzada ante la Asamblea General. Deberán presentar los siguientes documentos:

 

  1. Copia de los Estatutos por los que se rige la entidad.

 

  1. Certificación del organismo competente, acreditativa de la inscripción en el Registro correspondiente.

 

  1. Certificación del acuerdo donde conste la voluntad de asociarse y de cumplir los estatutos de la Asociación, y designación de las personas físicas que les representará en la misma: titular y persona sustituta

 

 

DERECHOS Y DEBERES DE LAS ENTIDADES SOCIAS

 

Artículo 33.-        Toda entidad asociada tiene derecho a:

 

1)    Impugnar los acuerdos y actuaciones contrarios a la Ley de Asociaciones o a los Estatutos, dentro del plazo de cuarenta días naturales, contados a partir de aquél en que el/la demandante hubiera conocido, o tenido oportunidad de conocer, el contenido del acuerdo impugnado.

2)    A ser informado acerca de la composición de los órganos de gobierno y representación de la Asociación, de su estado de cuentas y del desarrollo de su actividad.

3)    Conocer, en cualquier momento, la identidad de los/las demás miembros de la Asociación, el estado de cuentas de ingresos y gastos, y el desarrollo de la actividad de ésta, en los términos previstos en la normativa de protección de datos de carácter personal.

4)    Ser convocado/a a las asambleas generales, asistir a ellas y ejercitar el derecho de voz y voto en las Asambleas Generales, pudiendo conferir, a tal efecto, su representación a otros/as miembros.

5)    Participar, de acuerdo con los presentes Estatutos, en los órganos de dirección de la Asociación, siendo elector/a y elegible para los mismos.

6)    Figurar en el fichero de Socios/as previsto en la legislación vigente, y hacer uso del emblema de la Asociación, si lo hubiere.

7)    Poseer un ejemplar de los Estatutos y del Reglamento de Régimen Interior si lo hubiere, y presentar solicitudes y quejas ante los órganos directivos.

8)    Participar en los actos sociales colectivos, y disfrutar de los elementos destinados a uso común de los/as socios/as (local social, bibliotecas, etc.).

9)    Ser oído/a por escrito, con carácter previo a la adopción de medidas disciplinarias, e informado/a de las causas que motiven aquéllas, que sólo podrán fundarse en el incumplimiento de sus deberes como entidades socias.

10) Darse de baja en cualquier momento, sin perjuicio de los compromisos adquiridos pendientes de cumplimiento.

 

Artículo 34.-        Son deberes de las entidades socias:

 

  1. Compartir las finalidades de la Asociación y colaborar en su consecución.
  2. Pagar las cuotas, derramas y otras aportaciones que, con arreglo a los estatutos, puedan corresponder a cada entidad socia.
  3. Cumplir el resto de las obligaciones que resulten de los estatutos.
  4. Acatar y cumplir los acuerdos válidamente adoptados por los órganos de gobierno de la Asociación.
  5. Acudir con representación suficiente (según Artículo 32 c), a la Asamblea general anual.

 

 

PÉRDIDA DE LA CONDICIÓN DE ENTIDAD SOCIA

 

Artículo 35.-        La condición de entidad socia se perderá en los casos siguientes:

 

  1. Por disolución de las personas jurídicas.
  2. Por separación voluntaria.
  3. Por separación por sanción, cuando se den algunas de las siguientes circunstancias: incumplimiento grave, reiterado y deliberado, de los deberes emanados de los presentes Estatutos, o, de los acuerdos válidamente adoptados por la Asamblea General o Junta Directiva.

 

 

RÉGIMEN SANCIONADOR

 

Artículo 36.-        Las entidades asociadas podrán ser sancionadas por la Junta Directiva por infringir reiteradamente los Estatutos, o, los acuerdos de la Asamblea General o de la Junta Directiva.

 

                            Las sanciones pueden comprender desde la suspensión de los derechos, de 15 días a un mes, hasta la separación definitiva, en los términos previstos en los siguientes artículos.

 

                            A tales efectos, la Presidencia podrá acordar la apertura de una investigación para que se aclaren aquellas conductas que puedan ser sancionables. Las actuaciones se llevarán a cabo por la Secretaría, como órgano instructor, que propondrá a la Junta Directiva la adopción de las medidas oportunas.

 

La imposición de sanciones será facultad de la Junta Directiva, sin la participación del Secretario/a (por ser órgano instructor), y deberá ir precedida de la audiencia de la persona interesada. Contra dicho acuerdo, que será siempre motivado, podrá recurrirse ante la Asamblea General.

 

 

Artículo 37.-        En caso de incurrir una entidad socia en una presunta causa de separación de la Asociación, por un incumplimiento grave, reiterado y deliberado de los deberes emanados de los presentes Estatutos, o, de los acuerdos válidamente adoptados por la Asamblea General o Junta Directiva, la Presidencia podrá ordenar a la Secretaría la práctica de determinadas diligencias previas, al objeto de obtener la oportuna información, a la vista de la cual, la Presidencia podrá mandar archivar las actuaciones o incoar expediente sancionador de separación.

 

Artículo 38.-        Si se incoara expediente sancionador de separación, el/la Secretario/a, previa comprobación de los hechos, remitirá a la entidad interesada un escrito en el que se pondrán de manifiesto los cargos que se le imputan, a los que podrá contestar alegando en su defensa lo que estime oportuno en el plazo de quince días, transcurridos los cuales, en todo caso, se incluirá este asunto en el Orden del día de la primera sesión de la Junta Directiva, la cual acordará lo que proceda, sin el voto del Secretario, que ha actuado como instructor del expediente.

                           

                            El acuerdo de separación será notificado a la entidad interesada, comunicándole que, contra el mismo, podrá presentar recurso ante la primera Asamblea General Extraordinaria que se celebre, que, de no convocarse en tres meses, deberá serlo a tales efectos exclusivamente. Mientras tanto, la Junta Directiva podrá acordar que la entidad inculpada sea suspendida en sus derechos como entidad socia y, si formara parte de la Junta Directiva, deberá decretar la suspensión en el ejercicio del cargo.

 

                            En el supuesto de que el expediente de separación se eleve a la Asamblea General, el/la Secretario/a redactará un resumen de aquél, a fin de que la Junta Directiva pueda dar cuenta a la Asamblea General del escrito presentado por la entidad inculpada, e informar debidamente de los hechos para que la Asamblea pueda adoptar el correspondiente acuerdo.

 

Artículo 39.-        El acuerdo de separación, que será siempre motivado, deberá ser comunicado a la entidad interesada, pudiendo ésta recurrir a los Tribunales en ejercicio del derecho que le corresponde, cuando estimare que aquél es contrario a la Ley o a los Estatutos.

 

Artículo 40.-        Al comunicar a una entidad socia su separación de la Asociación, ya sea con carácter voluntario o como consecuencia de sanción, se le requerirá para que cumpla con las obligaciones que tenga pendientes para con aquélla, en su caso.

 

 

 

 

CAPÍTULO CUARTO

 

PATRIMONIO FUNDACIONAL Y RÉGIMEN PRESUPUESTARIO

 

Artículo 41.-        Esta Asociación para la coordinación de Entidades Sociales de Gipuzkoa-SARGI comienza sus funciones sin patrimonio fundacional alguno

 

Artículo 42.-        Los recursos económicos previstos por la Asociación para el desarrollo de las actividades sociales, serán los siguientes:

 

a) Las cuotas de entrada que se establezcan según acuerdo de la Asamblea general

b) Las cuotas periódicas que acuerden la misma

c)  Los productos de los bienes y derechos que le correspondan, así como las subvenciones, legados y donaciones que pueda recibir en forma legal.

d) Los ingresos que obtenga la Asociación mediante las actividades lícitas que acuerde realizar la Junta Directiva, siempre dentro de los fines estatutarios.

 

El ejercicio asociativo y económico será anual y su cierre tendrá lugar el 31 de diciembre de cada año.

                                     

Los beneficios obtenidos por la Asociación,  derivados del ejercicio de actividades económicas, incluidas las prestaciones de servicios, deberán destinarse, exclusivamente, al cumplimiento de sus fines, sin que quepa en ningún caso su reparto entre las entidades asociadas ni entre los integrantes de las mismas (trabajadores, voluntarios,…)

 

 

 

 

CAPÍTULO QUINTO

 

DE LA MODIFICACIÓN DE ESTATUTOS

 

Artículo 43.-        La modificación de los Estatutos habrá de acordarse en Asamblea General extraordinaria de entidades socias convocada específicamente con tal objeto. La Junta Directiva designará una Ponencia formada por tres entidades socias que a su vez designarán a la persona física que les represente, a fin de que redacte el proyecto de modificación, siguiendo las directrices impartidas por aquélla, la cual fijará el plazo en el que tal proyecto deberá estar terminado.

 

 

Artículo 44.-        Una vez redactado el proyecto de modificación en el plazo señalado, el/la Presidente/a lo incluirá en el Orden del Día de la primera Junta Directiva que se celebre, la cual lo aprobará o, en su caso, lo devolverá a la Ponencia para nuevo estudio.

 

                            En el supuesto de que fuera aprobado, la Junta Directiva acordará incluirlo en el Orden del Día de la próxima Asamblea General que se celebre, o acordará convocarla a tales efectos.

 

Artículo 45.-        A la convocatoria de la Asamblea se acompañará el texto de la modificación de Estatutos, a fin de que las entidades socias puedan dirigir a la Secretaría las enmiendas que estimen oportunas, de las cuáles se dará cuenta a la Asamblea General, siempre y cuándo estén en poder de la Secretaría con ocho días de antelación a la celebración de la sesión.

 

 

                            Las enmiendas podrán ser formuladas individualmente o colectivamente, se harán por escrito y contendrán la alternativa de otro texto. Tras la votación de las enmiendas, la Asamblea General adoptará el Acuerdo de modificación estatutaria, el cual sólo producirá efectos ante terceros desde que se haya procedido a su inscripción en el Registro General de Asociaciones.

 

 

CAPÍTULO SEXTO

 

DE LA DISOLUCIÓN DE LA ASOCIACIONES Y APLICACIÓN DEL PATRIMONIO SOCIAL

 

Artículo 46.-        La Asociación se disolverá:

 

  1. Por voluntad de las entidades socias, expresada en Asamblea General extraordinaria convocada al efecto.
  2. El cumplimiento del plazo o condición fijados en los estatutos
  3. La absorción o fusión con otras asociaciones.
  4. La falta del número mínimo de entidades asociadas legalmente establecido.
  5. Por sentencia judicial firme que se acuerda la disolución.
  6. La imposibilidad de cumplimiento de los fines sociales.

 

Artículo 47.-        En caso de disolverse la Asociación, la Asamblea General extraordinaria que acuerde la disolución, nombrará una Comisión Liquidadora, compuesta por la persona que tenga la representación de la Tesorería y 4 personas más representantes de las entidades socias y extraídas de la Asamblea, la cuál se hará cargo de los fondos que existan.

 

                            Una vez satisfechas las obligaciones sociales frente a las entidades socias y frente a terceras personas, el patrimonio social sobrante, si lo hubiere, será entregado a una entidad sin ánimo de lucro o para fines sin ánimo de lucro.

 

 

DISPOSICIÓN TRANSITORIA

 

                            Los miembros de la Junta Directiva que figuran en el Acta de Constitución designados con carácter provisional, deberán someter su nombramiento a la primera Asamblea General que se celebre.

 

 

DISPOSICIÓN FINAL

 

                            La Asamblea General podrá aprobar un Reglamento de Régimen Interior, como desarrollo de los presentes Estatutos, que no alterará, en ningún caso, las prescripciones contenidas en los mismos.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SARGI ELKARTEAREN ESTATUTUAK

 

 

LEHENENGO KAPITULUA

 

 

IZENA ETA LEGE-ERREGIMENA

 

1. artikulua.-       SARGI Gipuzkoako Gizarte Erakundeak Koordinatzeko Elkartea izenaz irabazi-asmorik gabeko elkarte bat eratu da. Elkartea bi lege hauetan xedatutakoari jarraiki eratu da: martxoaren 22ko 1/2002 Lege Organikoa, Elkartzeko Eskubidea Arautzekoa, eta ekainaren 22ko 7/2007 Legea, Euskadiko Elkarteei buruzkoa; 7/2007 Legea Eusko Legebiltzarrak onartu zuen, Euskadiko Autonomia Estatutuaren 9. eta 10.13 artikuluetan ezarritakoarekin bat etorriz.

 

                             Irabazi-asmorik gabeko elkarte honek jarraibide hauek izango ditu: elkarteei buruzko legeetan ezarritako arauak; estatutu hauek, legearen aurkakoak ez badira; Elkarteko gobernu-organoek hartzen dituzten baliozko hitzarmenak, beti ere legearen edo Estatutuen kontrakoak ez badira; eta Eusko Jaurlaritzak onartzen dituen arauzko xedapenak, osagarriak izango direnak.

 

ELKARTEAREN HELBURUAK

 

2. artikulua.-       Elkarte honen helburuak hauek dira:

 

  1. Elkarteko kide diren elkarte guztiak koordinatzea.  

 

  1. Elkarteko erakundeen jomuga diren kolektiboen bizi-kalitatea hobetzen ahalegintzea, erakunde horien ekimenak babestuz eta bultzatuz. Aipatu kolektiboak hauek dira, besteak beste: osasun mentalaren arloko arazoak dituzten pertsonak, drogaren mendekoak, etorkinak, gazte babesgabe edo baztertuak nahiz baztertuak izateko arriskua dutenak, aske ez dauden pertsonak, prostituzioan dabiltzanak, seropositiboak, eta emakumeak eta genero-indarkeria pairatzen dutenak.

 

                            Helburuok lortzeko jarduera hauek aldeztuko dira, beti ere legeak ezarritako baldintzak betez:

 

 

  1. Erakunde bazkideek gizartegintzaren arloan bultzatutako programa eta jarduerak erabiltzen dituzten pertsonen interesak eta eskubideak sustatzea eta hirugarrenen aurrean defendatzea.

 

  1. Pobreziaren, desberdintasunaren eta gizarte-bazterkeriaren aurkako borroka bultzatzea.

 

  1. Erakunde bazkideen zerbitzu eta jardueren kalitatea hobetzea.

 

  1. Dauden gizarte-erakundeak eta horiek eskaintzen dituzten zerbitzuak ezagutzea eta Gipuzkoako gizarte-baliabideen mapa eratzea, jarduera-esparruak mugatuz.

 

  1. Gizarte-erakundeek Gipuzkoan egiten duten lana agerian jarri eta ezagutzera ematea.

 

  1. Esperientzien eta datuen trukea sustatzea (beti ere elkarren aurkako lehia sortzeko ez bada, datuak beste inori helarazten ez bazaizkio edo gaizki erabili eta erabiltzaileei kalterik eragiten ez bazaie), Datuak Babesteko Legean xedatutakoa betez.

 

  1. Erakunde publikoei laguntzea gizarte-egoera ahulean bizi diren pertsonen zaintzan, gizarte-erakundeen eta administrazioen arteko elkar hartze eta lankidetzako esparru batean.

 

  1. Erakunde publikoen aurrean mintzaide baliozkoak izatea.

 

  1. Interes orokorreko auziak aztertzea eta iritzi publikoaren, eragile sozial, ekonomiko eta politikoen eta Gipuzkoako, EAEko zein beste eremu batzuetako erakunde publikoen aurrean ekintzak era koordinatuan proposatu, defendatu eta gauzatzea.

 

  1. Gipuzkoako gizarte-erakundeak ordezkatzea orotariko foro, batzorde, lantalde eta sareetan, Elkarteak hala erabakitzen duenean.

 

 

                            Aurreko atalean aipatutako jarduerak bazter utzi gabe, Elkarteak hauek ere egin ahal izango ditu bere helburuak betetzeko:

 

  • Era guztietako jarduera ekonomikoetan esku hartzea, beti ere Elkartearen helburuak betetzeko edo Elkartearen helburuak betetze aldera beharrezkoak diren baliabideak biltzeko bada.
  • Era guztietako ondasunak lortu eta edukitzea, zeinahi tituluren pean, eta orotariko egintzak eta kontratuak egitea.
  • Era guztietako ekintzak gauzatzea, beti ere legeak eta Elkartearen estatutuak betez.

 

EGOITZA SOZIALA

 

  3. artikulua.-     Elkarte honen egoitza nagusia helbide honetan egongo da: Bizkaia pasealekua 15-16 behea, 2010 Donostia.

 

Era berean, egoitza soziala Batzarrak hautatutako presidentearen helbidera aldatzea erabaki da; idazkariak horren berri eman beharko die Batzar Nagusiari eta Elkartearen estatutuak gordailatzeko eskumena duen administrazio-organoari.

 

                            Elkarteak beste egoitza batzuk izan ahalko ditu Euskal Autonomia Erkidegoan, Batzar Nagusiak hala erabakitzen badu. Egoitza sozialaren eta Elkarteak dituen bestelako lokalen lekualdatzea, beste herri batera aldatzen ez badira, Zuzendaritza Batzordeak erabakiko du, eta helbide berria Elkarteen Erregistroari jakinarazi beharko dio. Gainerako kasuetan, estatutuak aldatu beharko dira.

 

 

LURRALDE-EREMUA

 

  4. artikulua.-     Elkarteak, nagusiki, Gipuzkoako Lurralde Historikoan beteko ditu bere eginkizunak.

 

IRAUPENA ETA IZAERA DEMOKRATIKOA

 

  5. artikulua.-     SARGI Gipuzkoako Gizarte Erakundeak Koordinatzeko Elkartea iraunkorra da, eta desegingo da soilik Ezohiko Batzar Nagusi batean hala erabakitzen bada, VI. kapituluan xedatutakoaren arabera, edo legeetan ezarritako edozein arrazoirengatik.

                           

                            Elkartearen barne-antolamendua eta funtzionamendua demokratikoak izango dira eta pluralismoa guztiz errespetatuko da. Erabat baliogabeak izango dira elkartzeko oinarrizko eskubidearen zeinahi alderdi urratzen duten itunak, estatutuetako xedapenak eta akordioak.

 

6. artikulua.-       SARGI Gipuzkoako Gizarte Erakundeak Koordinatzeko Elkarte hau ez-konfesionala da.

 

                            SARGI Gipuzkoako Gizarte Erakundeak Koordinatzeko Elkartea tokiko, probintziako, estatuko zein nazioarteko beste elkarte, federazio eta antzeko erakundeetako kide egin ahal izango da, eta zabalik du erakunde horiekin elkartu edo federatzeko aukera, beti ere indarreko legedia betez.

 

7. artikulua.-       Elkarte honetako bazkideak dira gizartegintzan diharduten, libreki elkarteari atxikitzea erabaki duten eta estatutu hauekin ados dauden irabazi-asmorik gabeko elkarteak eta bestelako gizarte-erakundeak.

 

8. artikulua.-       Bazkideen Liburu bat egongo da, eta baita akta- eta kontabilitate-liburuak ere, behar bezala osatuak eta agintari eskudunaren eskura.

 

 

 

BIGARREN KAPITULUA

 

 

GOBERNU- ETA ADMINISTRAZIO-ORGANOAK

 

9. artikulua.-       Kide anitzeko organo hauek dira Elkartea gobernatzeko eta kudeatzeko ardura izango dutenak:

 

  • Bazkideen Batzar Nagusia, organo gorena.
  • Zuzendaritza Batzordea, kide anitzeko organoa eta zuzendaritza iraunkorra izango duena.

 

 

BATZAR NAGUSIA

 

10. artikulua.-     Batzar Nagusia, bazkide guztiek osatua, horien iritziaren adierazpidea izango da.

                           

                            Batzar Nagusiaren eskumenak dira:

 

  1. Elkartearen jarduera-plan orokorra onartzea.
  2. Urteko kontuak eta hurrengo ekitaldiko aurrekontuak aztertu eta onartzea.
  3. Zuzendaritza Batzordearen kudeaketa onartzea.
  4. Estatutuak aldatzea.
  5. Elkartea desegitea.
  6. Presidentea, idazkaria, diruzaina eta kide anitzeko gobernu-organoaren gainerako kargudun guztiak hautatu eta kargutik kentzea eta horien jarduna gainbegiratu eta kontrolatzea.
  7. Ondasun higiezinak erabiltzeko edo besterentzeko erabakia onartzea.
  8. Hala badagokio, gobernu-organoko kideen ordainketa erabakitzea.
  9. Ohiko edo ezohiko kuotak finkatzea; Batzar Nagusiak gobernu-organoaren esku utzi ahal izango du eginkizun hori, horretarako berariaz hartutako erabaki baten bidez.
  10. Atxikitako erakundeak behin betiko kanporatzeko erabakia hartzea.
  11. Beste ezein gizarte-organori esleitu gabeko bestelako eskumenak.
  12. Beste elkarte, fundazio edota federazioekin elkartu, federatu eta konfederatzea, edo erakunde horietatik joatea.

 

 

11. artikulua.-     Batzar Nagusiak ohiko nahiz ezohiko bilerak egingo ditu.

 

12. artikulua.-     Batzar Nagusia biltzeko deia urtean behin egingo da, gutxienez, ohiko bileran, eta bilera hori urteko lehen hiruhilekoan egin beharko da, 10. artikuluko a), b) eta c) ataletan xedatutako erabakiak hartzeko.

 

13. artikulua.-     Batzar Nagusiak ezohiko bilera egingo du Zuzendaritza Batzordeak hala erabakitzen duenean, Batzordearen ekimenez edo bazkideen herenek hala eskatzen badute; horrelakoetan, bilera egiteko arrazoiak eta haren xedea zehaztu beharko dira, eta soilik gai hauek landu eta gai hauen inguruan hartu ahal izango dira erabakiak:

 

a) Estatutuetan aldaketak egitea.

b) Elkartea desegitea.

 

14. artikulua.-     Batzar Nagusietarako deialdiak idatziz egingo dira; bilera non, noiz eta zein ordutan egingo den adieraziko da, eta gai-zerrenda zehaztuko da. Batzarra deitzen denetik bilera egiteko ezartzen den datara gutxienez hamabost eguneko tartea egon beharko du eta, beharrezkoa izanez gero, deialdian bertan zehaztu ahal izango da Batzarra bigarren deialdian zein egun eta ordutan egingo den; lehen eta bigarren deialdien artean ezingo da ordu erdi baino gutxiagoko denbora-tartea egon.

 

                            Batzar Nagusiek, bai ohikoek bai ezohikoek, baliozkotasun osoa izango dute, lehen deialdian, bozkatzeko eskubidea duten erakunde atxikien herenak bertaratzen direnean, eta bigarren deialdian, bozkatzeko eskubidea duten erakunde atxikien kopurua edozein delarik ere.

 

15. artikulua.-     Batzar Nagusiaren erabakiak hartzeko, erakundeen gehiengo kalifikatua beharko da.

 

16. artikulua.-     Erakunde bazkideek beren ordezkaritza beste erakunde bazkide batzuen esku utzi ahal izango dute, Batzar Nagusietara haien ordez joan daitezen. Ordezkaritza idatziz eman beharko da, eta Batzarreko idazkariak bilera hasi baino gutxienez ordu erdi lehenago eduki beharko du idazkia. Elkartearen egoitza soziala dagoen hiritik kanpoko erakunde bazkideek postaz bidali ahal izango dute ordezkaritza egiaztatzen duen dokumentua.

 

ZUZENDARITZA-BATZORDEA

 

17. artikulua.-     Zuzendaritza Batzordea ordezkaritza-organoa da; Elkartearen interesak kudeatzeaz eta ordezkatzeaz arduratzen da, Batzar Nagusiaren xedapen eta zuzentarauekin bat etorriz. Erakunde bazkideek soilik parte hartu ahal izango dute ordezkaritza-organo horretan.

                           

                            Zuzendaritza Batzordeak 7 kide izango ditu: presidentea, presidenteordea, idazkaria, diruzaina eta 3 batzordekide.

 

                            Gutxienez urtean 3 aldiz bilduko dira, eta gizarte-jarduerak behar bezala aurrera eramateko beharrezkoa den guztietan.

 

18. artikulua.-     Zuzendaritza Batzordeko kideak kargutik baztertuak izango dira jarraian 3 aldiz edo aldizka 6 aldiz bileretara agertzen ez badira, horretarako arrazoirik eman gabe.

 

19. artikulua.-     Zuzendaritza Batzordeko kargudunak Batzar Nagusian aukeratuko dira eta lau urteko iraupena izango dute, beti ere Batzar Nagusiak berariaz ezeztatzen ez baditu; kargudunak berriz hautatuak izan ahalko dira.

 

Edonola ere, eta salbuespen gisa, sortze-gutunean ezarritako kargu batzuk, zehazki presidentetza, diruzaintza eta bi batzordekidetza, Elkartea eratu eta bi urtera berrituko dira. Sortze-gutuneko eta ondorengo Zuzendaritza Batzordeetako gainerako karguak 4 urtean behin berrituko dira; hala, Batzordea txandaka berrituko da, eta ez kide guztiak batera.

 

20. artikulua.-     Zuzendaritza Batzordeko kide izateko baldintza hauek bete beharko dira ezinbestean:

 

  1.  Sargiko erakunde bazkidea izatea.
  2.  Erakunde bazkidearen ordezkari izendatua izatea, estatutuetan xedatutako moduan.

 

Era berean, Zuzendaritza Batzordean dauden erakunde bazkideek izendatzen dituzten pertsona fisikoek baldintza hauek bete beharko dituzte: adinez nagusi izatea, eskubide zibilak osoki erabiltzeko moduan izatea eta indarreko legediaren arabera bateraezintasunik ez izatea.

 

21. artikulua.-     Zuzendaritza Batzordeko kidearen kargua beteko da Batzar Nagusiak hautagaia izendatu eta hark kargua onartzen edo bere gain hartzen duenean.

 

                            Batzar Nagusiak, hala badagokio, Zuzendaritza Batzordeko kideei dietak eta gastuak ordaintzea erabaki ahal izango du.

 

22. artikulua.-     Zuzendaritza Batzordeko kideek kargua utziko dute kasu hauetan:

 

a) Agintaldia amaitzea.

b) Dimisioa.

c)  Bazkide izateari uztea edo kargua betetzea galarazten dion zerbait gertatzea.

d) Batzar Nagusiak kargua baliogabetzea erabakitzea, estatutu hauen 19. artikuluan xedatutakoa betez.

 

                            Kargu-uztea a) atalean jasotako arrazoiagatik gertatzen denean, Zuzendaritza Batzordeko kideek jardunean jarraituko dute, harik eta hurrengo Batzar Nagusia egin arte, orduan aukeratuko baitira kargudun berriak.

 

                            Arrazoiak b), c) eta d) ataletan jasotakoak badira, Zuzendaritza Batzordeak hutsik geratu diren karguak bete ahal izango ditu behin-behineko kargudunak izendatuz. Izendapen hori Batzar Nagusian aztertuko da, azken horrek onetsi edo baliogabetu dezan, eta, azken kasu horretan, beste bazkide bat izendatuko da kargua har dezan.

 

Dimisioa, heriotza edo beste edozein arrazoi tarteko pertsona fisikoaren eta hark Zuzendaritza Batzordean ordezkatzen duen erakundearen arteko erlazioa eteten bada, edo pertsona horri kargua betetzea galarazten dion zerbait gertatzen bada, ordezkatutako erakundea bera izango da beste ordezkari bat izendatuko duena, 2 hilabeteko epean.

 

                            Organo horretan gertatzen diren aldaketa guztiak Elkarteen Erregistroari jakinaraziko zaizkio.

 

23. artikulua.-     Zuzendaritza Batzordearen eginkizunak hauek dira:

 

a) Elkartearen kudeaketa arrunta zuzentzea, Batzorde Nagusiaren zuzentarauekin bat etorriz eta haren ikuskaritzapean.

b) Elkarteak bideratu beharreko jarduerak programatzea.

c)  Batzar Nagusiari gastuen eta diru-sarreren urteko aurrekontua aurkeztea eta aurreko urteko kontuen egoeraren berri ematea, onar ditzan.

d) Batzar Nagusiko bileren gai-zerrenda taxutzea eta Batzar Nagusi ohiko nahiz ezohikoen deialdiak egitea.

e) Erakunde bazkideek egiten dituzten proposamenak edo iradokizunak aintzat hartzea, eta horien inguruan beharrezkoak diren neurriak hartzea.

f)   Estatutu hauetan jasotako arauak interpretatzea eta egon litezkeen hutsuneak betetzea, beti ere elkarteen arloan indarrean dagoen lege-araudia betez.

g) Batzar Nagusiak berariazko akordio batez esleitzen dizkion eskumenak betetzea, beti ere eskumen horiek ez badira esklusiboki Batzar Nagusiarenak.

h) Berariaz Batzar Nagusiari ez dagokion beste edozein.

 

 

24. artikulua.-     Zuzendaritza Batzordea Presidentziak egoki irizten dion guztietan bilduko da, haren ekimenez edo Batzordeko edozein kidek hala eskatuta. Zuzendaritza Batzordeko burua presidentea izango da, eta, hura ez dagoenean, presidenteordea; bi horiek falta badira, berriz, urte gehien dituen batzordekidea izango da bilerako burua.

 

                            Zuzendaritza Batzordearen erabakiak baliozkoak izan daitezen, bertaratutako pertsonen botoen gehiengoa beharko da, eta batzordekideen erdiek gutxienez egon beharko dute bileran.

 

                            Idazkariak bileren akta jasoko du, eta akta hori dagokion Liburuan transkribatuko da.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PERTSONA BAKARREKO ORGANOAK

 

PRESIDENTZIA

 

25. artikulua.-     Elkarteko presidenteak bere gain hartuko du Elkartearen legezko ordezkaritza, eta Zuzendaritza Batzordearen eta Batzar Nagusiaren erabakiak gauzatuko ditu; gainera, bi horietako presidente ere izango da.

 

26. artikulua.-     Presidenteak eskumen hauek izango ditu:

 

a) Zuzendaritza Batzordearen eta Batzar Nagusiaren bilerak deitzea eta bukatutzat ematea, eta bietan eztabaidak bideratzea.

b) Zuzendaritza Batzordeari Elkartearen jarduera-plana proposatzea, eta haren zereginak bultzatu eta gidatzea.

c)  Baliozkotasunez erabakitako ordainketak agintzea.

d) Sor litezkeen premiazko auziei irtenbidea aurkitzea; ondoren egiten den lehenengo bileran, bere jardunaren berri eman beharko dio Zuzendaritza Batzordeari.

e) Batzar Nagusiak berariazko akordio batez esleitzen dizkion eskumenak betetzea, beti ere eskumen horiek ez badira esklusiboki Batzar Nagusiarenak.

 

 

PRESIDENTEORDETZA

 

27. artikulua.-     Presidenteordeak laguntza eskainiko dio presidenteari, eta, presidenteak ezin badu aldi batez bere kargua bete, presidenteordeak haren lekua hartuko du. Horrez gain, presidenteak eskuordetzen dizkion eskumen guztiak bete beharko ditu.

 

 

IDAZKARITZA

 

28. artikulua.-     Idazkariaren eginkizunak izango dira Elkartean sartzeko eskabideak jaso eta izapidetzea, fitxategia eta Erakunde Bazkideen Erregistro Liburua egunean izatea, eta Akta Liburua zaindu eta idaztea.

 

                            Horrez gain, elkarteen arloan indarrean dauden lege-xedapenak betetzen direla begiratuko du. Horrenbestez, Elkartearen dokumentazio ofiziala zainduko du, liburu eta artxibo sozialen edukia egiaztatuko du eta ziurtatuko du agintaritza eskudunari helaraziko zaizkiola Zuzendaritza Batzordearen izendapenari eta Elkartearen egoitza sozialean ematen diren aldaketei buruzko jakinarazpenak, nahitaez eman beharrekoak direnak.

 

 

DIRUZAINTZA

 

29. artikulua.-     Diruzainak diru-sarreren eta egindako ordainketen berri emango du, diru-sarreren eta gastuen urteko aurrekontua gauzatuko du, eta baita aurreko urteko kontuen egoera ere; agiri horiek guztiak Zuzendaritza Batzordean aurkeztu behar dira, eta azken horrek, era berean, Batzar Nagusian aurkeztuko ditu, onar ditzan.

 

 

                                                                BATZORDEKIDETZAK

 

30. artikulua.-     Batzordekideen eginkizunak izango dira Elkartearen jardueretan egokitasuna, eraginkortasuna eta efizientzia lortze aldera Zuzendaritza Batzordeak beharrezko jotzen dituen guztiak.

 

 

 

HIRUGARREN KAPITULUA

 

BAZKIDEAK: ONARPENERAKO BALDINTZAK ETA PROZEDURA, ETA BAZKIDE-MOTAK

 

31. artikulua.-     Elkarteko kide izan ahalko dira hala nahi duten eta baldintza hauek betetzen dituzten erakunde guztiak:

 

  1. Gizartegintzako jarduerak edota programak Gipuzkoan egiten dituen irabazi-asmorik gabeko gizarte-erakundea izatea.

 

  1. Berezko nortasun juridikoa duen gizartegintzako erakunde pribatua izatea, xedea pertsonez arduratzeko zerbitzuak eskaintzea duena edota titulartasun publikoa zein interes kolektiboa duten gizartegintzako baliabide eta zerbitzuak kudeatzen dituena, berariaz merkataritza-asmorik gabea eta bere borondatez kide egitea eskatzen duena.

 

Gizartegintzako jarduera edo ekintza jotzen ditugu era formal eta antolatuan egiten direnak, premia sozialei erantzute aldera, eta asmoa gizarte-bazterkeriako prozesuak prebenitu, arindu edo zuzentzea nahiz inklusio eta parte-hartze sozialeko prozesuak sustatzea dutenak. Jarduera-eremu zehatzak askotarikoak izan daitezke, hala nola gizarte-ekintza eta arlo soziolaborala, soziosanitarioa, soziokulturala eta gizarte-hezkuntzakoa.         

 

  1. Dagokion erregistroan inskribatuta egotea.

 

 

32. artikulua.-     Elkarteko kide izan nahi dutenek, presidenteari aurkeztuko diote eskaria, idatziz, hark Zuzendaritza Batzordeari jakinaraziko dio, eta azken horrek hartuko du onartzeko edo ez onartzeko erabakia; aipatu erabakiaren aurkako gorako errekurtsoa jarri ahal izango da Batzar Nagusian. Agiri hauek aurkeztu beharko dituzte:

 

  1. Elkartea gobernatzen duten estatutuen kopia.

 

  1. Erakunde eskudunaren ziurtagiria, dagokion erregistroan inskribatuta daudela egiaztatuko duena.

 

  1. Akordioaren ziurtagiria, non jasoko baitira kide egiteko eta Elkartearen estatutuak betetzeko borondatea, eta Elkartean ordezkari izango dituzten pertsona fisikoak: titularra eta ordezkoa.

 

 

ERAKUNDE BAZKIDEEN ESKUBIDEAK ETA BETEBEHARRAK

 

33. artikulua.-     Elkarteko kide ororen eskubideak izango dira:

 

1)    Elkarteei buruzko Legearen kontrako akordioak eta jarduerak aurkaratzea, berrogei egun naturaleko epean, demandatzaileak aurkaratutako akordioaren edukia ezagutu duen, edo ezagutzeko aukera izan duen egunetik hasita.

2)    Elkartearen gobernu- eta ordezkaritza-organoen osaerari, kontuen egoerari eta jardueren bilakaerari buruzko informazioa jasotzea.

3)    Edozein unetan ezagutzea zein diren Elkarteko gainerako kideak, diru-sarrera eta gastuen kontu-egoera eta jardueraren bilakaera, datu pertsonalak babesteko araudian ezarritakoa betez.

4)    Batzar Nagusietarako deialdia jasotzea, eta horietan parte hartu eta hitz- eta boto-eskubidea erabiltzea; horretarako, beste kide batzuen eskuetan utzi ahal izango du bere ordezkaritza.

5)    Elkarteko zuzendaritza-organoetan parte hartzea, estatutu hauen arabera; hautesle eta hautagarri izango da horietan.

6)    Indarrean dagoen legedian jasotako bazkide-fitxategian egotea, eta Elkartearen ikurra erabiltzea, balego.

7)    Estatutuen ale bat edukitzea, baita barne-araudiarena ere, balego, eta zuzendaritza-organoen aurrean eskariak eta kexuak aurkeztea.

8)    Gizarte-ekintza kolektiboetan parte hartzea, eta bazkideen erabilera komuneko guneak erabiltzea (lokal soziala, liburutegiak eta abar).

9)    Idatziz entzuna izatea, zigor-neurriak hartu baino lehen, eta horiek eragin dituzten arrazoien gaineko informazioa jasotzea; erakunde bazkide gisa dituen betebeharrak ez betetzeagatik soilik hartu ahal izango dira neurriok.

10) Edozein unetan Elkartea utzi ahal izatea; hala ere, bere gain hartu eta betetzeke dituen konpromisoak bete beharko ditu.

 

34. artikulua.-     Erakunde bazkideen betebeharrak izango dira:

 

  1. Elkartearen xedeekin bat etortzea, eta horiek lortzen laguntzea.
  2. Estatutu hauen arabera, bazkide bakoitzari dagozkion kuotak, derramak eta bestelako ekarpenak ordaintzea.
  3. Estatutuetan ezarritako gainerako betebeharrak betetzea.
  4. Elkarteko gobernu-organoek onartutako baliozko akordioak ontzat hartzea eta betetzea.
  5. Urteko Batzar Nagusira behar adinako ordezkaritzaz bertaratzea, 32 c) artikuluan ezarritakoa betez.

 

 

BAZKIDE-IZAERA GALTZEA

 

35. artikulua.-     Bazkide-izaera egoera hauetan galduko da:

 

  1. Pertsona juridikoak desegitea.
  2. Norbere borondatez banantzea.
  3. Zigorra dela-eta kanporatzea, arrazoi hauetakoren bat dela medio: estatutu hauetan edo Batzar Nagusiak nahiz Zuzendaritza Batzordeak onartutako baliozko akordioetan ezarritako betebeharren ez-betetze larria, errepikatua eta berariazkoa.

 

 

ZIGOR-ARAUBIDEA

 

36. artikulua.-     Zuzendaritza Batzordeak zigorra ezarri ahal izango die bazkideei, behin eta berriz urratzen badituzte estatutuak edo Batzar Nagusiaren zein Zuzendaritza Batzordearen akordioak.

 

                            Ezarritako zigorrak askotarikoak izan daitezke, hasi 15 egunetik hilabetera bitarte eskubideak etetetik eta behin betiko kanporatzera, jarraian datozen artikuluetan ezarritakoaren arabera.

 

                            Horretarako, Presidentetzak ikerketa bat abiarazteko erabakia hartu ahal izango du, zigorgarriak izan litezkeen jokabideak argitze aldera. Idazkaritzak gauzatuko ditu jarduera horiek, organo izapidegile gisa, eta horrek proposatuko dio Zuzendaritza Batzordeari zein neurri hartu behar diren.

 

Zuzendaritza Batzordeak izango du zigorrak ezartzeko eskumena, idazkariaren parte-hartzerik gabe (organo izapidegilea delako); hala ere, aurrez pertsona interesdunari entzun beharko zaio. Akordio hori arrazoitua izango da beti, eta horren aurkako errekurtsoa jarri ahal izango da Batzar Nagusian.

 

 

37. artikulua.-     Estatutu hauetan edo Batzar Nagusiak zein Zuzendaritza Batzordeak onartutako baliozko akordioetan ezarritako betebeharren ez-betetze larria, errepikatua eta berariazkoa dela-eta, bazkide batek Elkartetik kanporatua izateko ustezko kausa bat eragin badu, aurretiazko izapide jakin batzuk gauzatzeko eskatu ahal izango dio Zuzendaritzak Idazkaritzari, informazioa lortze aldera. Informazio horren argitan, jarduketak artxibatzea edo kanporatzeko zigor-espedientea abiaraztea agindu ahal izango du Zuzendaritzak.

 

38.artikulua.-      Kanporatzeko zigor-espedientea abiarazten bada, idazkariak, gertakari guztiak egiaztatu ondoren, idazki bat igorriko dio interesdunari, leporatzen zaizkion karguak adieraziz. Interesdunak hamabost eguneko epean erantzuteko aukera izango du, egoki irizten dion guztia argudiatuz; epe hori igarota, Zuzendaritza Batzordeko lehenengo bilerako gai-zerrendan sartuko da auzi hori, eta hark hartuko du dagokion erabakia, espedientea izapidetu duen idazkariaren botorik gabe.

                           

                            Kanporatze-akordioa helaraziko zaio interesdunari, eta ondoren egiten den lehenengo Batzar Nagusian horren aurkako errekurtsoa aurkeztu ahal izango duela jakinaraziko zaio. Hiru hilabeteko epean Batzar Nagusia deitu ez bada, deialdia egin beharko da, berariaz eta soilik auzi hori ebazteko. Bien bitartean, errua egotzi zaion erakundearen bazkide-eskubideak eteteko erabakia hartu ahal izango du Zuzendaritza Batzordeak, eta, Zuzendaritza Batzordeko kide izango balitz, kargu horretan jardutea eteteko agindua eman beharko du.

 

                            Kanporatze-espedientea Batzar Nagusian aurkezten bada, idazkariak laburpen bat idatziko du, Zuzendaritza Batzordeak ezagutu dezan errua egotzitako erakundeak aurkeztutako idazkia, eta Batzarrak gertakari guztiei buruzko informazio egokia izan dezan, dagokion erabakia hartzeko.

 

39. artikulua.-     Kanporatze-akordioa, beti ere arrazoitua, erakunde interesdunari helaraziko zaio, eta horrek errekurtsoa aurkeztu ahal izango du auzitegietan, dagokion eskubidea erabiliz, kanporatzea legearen edo estatutuen aurkakoa dela irizten badio.

 

40. artikulua.-     Erakunde bazkide bati Elkartetik kanporatua izan dela jakinarazten zaionean, bai haren borondatez bai zigor baten ondorioz, betetzeke dituen betebeharrak bete ditzan eskatuko zaio, horrelakorik balego.

 

 

 

 

LAUGARREN KAPITULUA

 

FUNDAZIO-ONDAREA ETA AURREKONTU-ERREGIMENA

 

41. artikulua.-     SARGI Gipuzkoako Gizarte Erakundeak Koordinatzeko Elkarte hau ezein fundazio-ondarerik gabe jarriko da abian.

 

42. artikulua.-     Elkarteak baliabide ekonomiko hauek izango ditu gizarte-jarduerak gauzatzeko:

 

a) Batzar Nagusiaren erabakiz ezartzen diren sarrera-kuotak.

b) Adosten diren aldizkako kuotak.

c)  Dagozkion ondasunen eta eskubideen produktuak, eta baita legez jaso ditzakeen diru-laguntzak, legatuak eta dohaintzak ere.

d) Zuzendaritza Batzordearen erabakiz egiten diren legezko jardueren bidez Elkarteak eskuratzen dituen diru-sarrerak, beti ere estatutuen xedeekin bat etorriz.

 

Elkartearen jarduera- eta ekonomia-ekitaldia urtez urtekoa izango da, eta, urtero, abenduaren 31n itxiko da.

                                     

Elkarteak lortzen dituen mozkinak, jarduera ekonomikoen ondoriozkoak –zerbitzuak eskaintzea barne–, Elkartearen xedeak betetzeko soilik erabili beharko dira; inola ere ez dira banatuko erakunde bazkideen artean, eta ezta erakunde horietako kideen artean ere (langileak, boluntarioak...).

 

 

 

 

BOSGARREN KAPITULUA

 

ESTATUTUAK ALDATZEA

 

43. artikulua.-     Estatutuen aldaketa erakunde bazkideen Ezohiko Batzar Nagusi batean erabaki beharko da, eta batzarra horretarako propio deitu beharko da. Hiru erakunde bazkidek osatutako batzorde txostengile bat izendatuko du Zuzendaritza Batzordeak, bere jarraibideei lotuz aldaketa-proiektua idatz dezan. Zuzendaritza Batzordeak, halaber, proiektua bukatzeko epea ezarriko du.

 

 

44. artikulua.-     Behin aldaketa-proiektua ezarritako epean idatzita, ondoren egiten den lehenengo Zuzendaritza Batzordearen gai-zerrendan sartuko du presidenteak. Zuzendaritza Batzordeak proiektua onartuko du edo batzorde txostengileari itzuliko dio, berriro azter dezan.

 

                            Onartu egiten bada, hurrengo Batzar Nagusiaren gai-zerrendan sartzea adostuko du Zuzendaritza Batzordeak, edo Batzar Nagusia deituko du, berariaz horretarako.

 

45. artikulua.-     Batzarrerako deialdiarekin batera, estatutuak aldatzeko testua aurkeztuko da, erakunde bazkideek Idazkaritzara egoki jotzen dituzten zuzenketak igorri ahal izan ditzaten. Zuzenketak Batzar Nagusiari helaraziko zaizkio, beti ere Idazkaritzan baldin badaude bilera egin baino zortzi egun lehenagotik.

 

 

                            Banaka edo taldean egin ahal izango dira zuzenketak, idatziz, eta testu alternatibo bat aurkeztu beharko da. Zuzenketak bozkatu ostean, estatutuak aldatzeko akordioa onartuko du Batzar Nagusiak. Akordioa hirugarrenen aurrean indarrean izango da soilik Elkarteen Erregistro Orokorrean inskribatu ondoren.

 

 

SEIGARREN KAPITULUA

 

ELKARTEAK DESEGITEA ETA SOZIETATEAREN ONDAREA APLIKATZEA

 

46. artikulua.-     Elkartea desegingo da:

 

  1. Erakundeko bazkideen borondatez, horretarako deitutako Ezohiko Batzar Nagusian adierazita.
  2. Estatutuetan ezarritako epea edo baldintza betetzean.
  3. Beste elkarte batzuetan sartu edo haiekin bat egitean.
  4. Legeak ezarritako erakunde bazkideen gutxieneko kopurua betetzen ez bada.
  5. Desegitea agintzen duen epai irmo bat ematen bada.
  6. Xede sozialak bete ezin badira.

 

47. artikulua.-     Elkartea desegiten bada, desegitea erabakitzen duen Batzar Nagusiak Batzorde Likidatzaile bat izendatuko du, Diruzaintzan ordezkaritza duen pertsonak eta Batzarretik heldutako erakunde bazkideetako beste 4 ordezkarik osatua; funtsen gaineko ardura Batzarrak berak hartuko du.

 

                            Behin bazkideekiko eta hirugarrenekiko obligazio sozialak bete ondoren, soberako sozietatearen ondarea, balego, irabazi-asmorik gabeko erakunde bati emango zaio, edo irabazi-asmorik gabeko xedeetarako erabiliko da.

 

 

XEDAPEN IRAGANKORRA

 

                            Eratze Aktan behin-behinekoan izendatutako Zuzendaritza Batzordeko kideek lehenengo Batzar Nagusiaren mende utzi beharko dute beren izendapena.

 

 

AZKEN XEDAPENA

 

                            Batzar Nagusiak barne-araudi bat onartu ahal izango du estatutu hauen garapen gisa, baina araudi horrek inola ere ezingo ditu aldatu estatutuetan jasotako preskripzioak.